Loading...
22.02—16.03.2013
Blauwdruk

Studenten HKU Fashion Communication presenteren 11 uiteenlopende perspectieven op denim

In Blauwdruk presenteren derdejaars studenten Fashion Communication van de HKU de resultaten van een onderzoeksproject waarin het materiaal denim centraal staat. Elk van de exposanten heeft zich in zijn of haar onderzoek gericht op een kenmerkend aspect van denim: de rol van arbeid bij de totstandkoming, de machinale verwerking, de specifieke indigo-kleur, het slijtageproces, de plaats van denim binnen het modebeeld, et cetera. Deze aspecten worden op een persoonlijke manier belicht in installaties en videowerk. Parallel aan de tentoonstelling Blue Jeans in het Centraal Museum brengt Blauwdruk elf uiteenlopende perspectieven op het productieproces en de culturele connotaties van denim samen.

Thijs Adriaans, Anne Bekenutte, Mirjam Douma, Nicky Groenewoud, Arlette St. Jago, Marloes Kelly, Linda Marijke Rietman, Britt van Rooij, Janneke van Rooijen, Sanne Steijger, Naomi-Jamie Venetiaan